Karty lojalnościowe zagrożeniem danych osobowych

Karty lojalnościowe zagrożeniem danych osobowych
      Kwestia ochrony danych osobowych staje się coraz poważniejsza, ponieważ żyjemy w dobie informacji, która staje się niezwykle cenna.

Nasze dane osobowe i dostęp do nich to skarbnica wiedzy, która kusi przedstawicieli firm z wielu branż gospodarki.

Różnego rodzaju karty lojalnościowe i kredytowe, jakie oferują nam sklepy i sieci handlowe, to nie tylko sposób na przyciągnięcie klientów, dając im zniżki i rabaty za ich pośrednictwem, ale również służą one celom, o których nam się nie mów.

Zakupy, których dokonujemy i informacje, które dzięki temu trafiają do bazy, są cennym źródłem informacji o klientach
. Dostając kartę, często musimy podać nie tylko nasze nazwisko, ale również adres zamieszkania, zaznaczyć płeć i przedstawić naszą datę urodzenia. Są to podstawowe dane demograficzne. Sieci handlowe dzięki tym specyficznym cechom, wiedzą, jaki jest profil ich statystycznego klienta. Mogą dzięki temu dostosować się swoją ofertą w gust i potrzeby osób, które odwiedzają ich sklep i jeszcze bardziej nakłonić ludzi na wydawanie pieniędzy właśnie w tym, a nie innym miejscu.

Człowiek staje się liczbą wśród innych. Każdy nasz krok i pojedynczy zakup zostaje następnie rejestrowany na naszym profilu. Łatwo określić kiedy robimy zakupy, o jakiej porze dnia i jak często. Jak na dłoni widać nasze preferencje zakupowe. Możemy stać się ofiarą działań marketingowych, wycelowanych konkretnie w naszą osobę. Gazetki reklamowe, które docierają pod nasz adres, często są dobierane tak, by produkty objęte promocją, były pod nasz typ.
A co jeśli do informacji na nasz temat dotrą przedstawiciele innych instytucji? Załóżmy, że dostęp do naszych danych posiadać będą firmy ubezpieczeniowe. W chwili gdy będziemy decydować się na zakup polisy na życie, ubezpieczyciel sprawdzi co kupujemy na co dzień. Może znaleźć tam używki takie jak papierosy i alkohol, dodatkowo sporo słodyczy i niezdrową żywność. Mając takie informacje, teoretycznie cena polisy idzie w górę.

Kwestia ochrony danych osobowych staje się coraz poważniejsza, ponieważ żyjemy w dobie informacji, która staje się niezwykle cenna. Dbajmy o to, by nasze prywatne dane nie wpadły w niepowołane ręce i nie łudźmy się, że ktoś daje nam kilkuzłotową zniżkę, robi to dla naszego dobra. Chcąc wyciągnąć od nas informacje, o nas samych, sklepy oferują nam cukierka, za dożywotni dostęp do naszego życia.

Autor: Małgorzata